Waar wij waarde aan hechten.
Onze missie
Als je de stof leuk vindt, snap je het ook sneller. Ons doel is om het leuk te maken.
Vanuit de basis
Bijles Bèta streeft ernaar om je geen trucjes te leren. We willen dat je het vak leert vanuit de basis.
Albert Einstein
“Als je het niet simpel kan uitleggen,
begrijp je het zelf niet goed genoeg.”
“Als je het niet simpel kan uitleggen,
begrijp je het zelf niet goed genoeg.”
Op gelijke hoogte
Een grapje tussendoor
Je kan alleen iets leren als je je prettig voelt. Omdat wij ook net van de middelbare school komen spreken we dezelfde taal. Er is ruimte voor een grapje, we zorgen voor een prettige sfeer.
De docenten staan centraal
Kwaliteit
Bijles Bèta staat voor kwaliteit. Omdat we onze docenten kritisch selecteren zorgen we dat de lessen goed aansluiten bij je niveau. We kijken naar kennis en naar het vermogen om dingen goed uit te leggen
Eerlijke compensatie
Wie zorgt uiteindelijk voor jouw succes? De docent. Daarom moet de docent daar goed voor worden beloond.
Iedereen studeert aan de universiteit.
Ons slimme team
Toen ik een keuze ging maken voor mijn vervolgopleiding wist ik dat het met bèta vakken te maken moest hebben, het moest technisch zijn. Na wat research kwam ik uit op technische natuurkunde. Alleen wil ik dit graag op de universiteit in Groningen doen, hierdoor had ik niet genoeg aan havo.
In plaats van na mijn havo door te stromen naar vwo besloot ik het anders aan te pakken. Ik kwam erachter dat ik met een hbo-propedeuse en de vakken natuurkunde en wiskunde B op vwo niveau kon beginnen met technische natuurkunde aan de RUG in Groningen. Afgelopen jaar heb ik dit gerealiseerd, ik heb mijn propedeuse in werktuigbouwkunde afgerond aan de Hanze hogeschool in Groningen. Hiernaast heb ik twee staatsexamens gehaald voor natuurkunde en wiskunde B op vwo niveau.
De route die ik genomen heb heeft mij veel verschillende kanten van de bèta vakken laten zien. Hierdoor kan ik de stof uitstekend overbrengen op anderen!
Ik ben 25 jaar geleden geboren in Rolde waar ik ook op de basisschool heb gezeten. Na de basisschool ben ik met het vmbo begonnen op het Dr. Nassau College vestiging Penta. Al vrij snel bleek dat het vmbo niet het gepaste niveau was en ben ik doorgestroomd naar het Dr. Nassau College vestiging Quintus waar ik de havo heb gevolgd.
Na het derde jaar havo heb ik ondanks het negatieve advies van de school de profielen NT & NG gekozen. Dit is één van mijn beste keuzes ooit geweest en in de jaren die volgden is de interesse in de bèta vakken exponentieel toegenomen.
Na de havo afgerond te hebben besloot ik om verder te gaan met het vwo om meer kennis over de bèta vakken te vergaren. Na het vwo ben ik begonnen met de studies technische natuurkunde en sterrenkunde aan de RUG. Uiteindelijk heb ik besloten verder te gaan met de studie sterrenkunde waar ik mij nu in het derde jaar van bevind.
Naast mijn studie ben ik actief bij de Blaauw Sterrenwacht en aan de RUG als student-assistent en planetarium operator.
Op de middelbare school vond ik eigenlijk alle vakken interessant, ook de niet exacte vakken. Ik heb uiteindelijk toch maar besloten om een exact iets te studeren omdat dit mij toch het interessants leek.
Ik geef nu een aantal maanden bijles bij BijlesBeta en dit bevalt me erg goed. Ik vind het het leukst om te zien als leerlingen erachter komen dat ze onverwacht eigenlijk best wel goed zijn in de exacte vakken.
De vrij hoge cijfers die ik haalde en het feit dat ikzelf ook graag mensen hielp, zorgden ervoor dat ik vaak mijn vrienden hielp met hun huiswerk. Ik heb ook dingen uitgelegd aan mensen in mijn lessen die ik helemaal niet zo goed kende. Iedereen was meer of minder ver met de vakken en de personen waren ook heel verschillend. Daarom heb ik vanaf heel wat verschillende plekken mijn kennis moeten delen. Met die ervaring hoop ik de stof goed over te brengen.
Vanaf mijn eerste schooldag was al duidelijk dat Bèta mij een stuk beter afging dan Alfa en daarom heb ik in de 4e klas van het VWO zonder twijfel N&T en N&G gekozen. Nadat ik mijn VWO diploma haalde in Utrecht, was ik zeker nog niet klaar met alle Bèta vakken. Daarom besloot ik Biomedische Technologie te gaan studeren aan de RUG; een combinatie van al deze mooie vakken, in het mooie Groningen!
Ik ben begonnen met bijles geven toen ik van huis uit de vraag kreeg of ik mijn zusje bijles natuurkunde wilde gaan geven. Hier besloot ik op in te gaan en sindsdien geef ik bijles met veel plezier! Het geeft mij namelijk een enorme kick om een ander een vak niet alleen beter te laten begrijpen, maar vooral ook om een ander het vak leuker te gaan laten vinden! Ondertussen geef ik nu alweer meer dan drie jaar bijles bij Bijles Bèta en ondertussen ben ik dus ook actief als contactpersoon. Schroom dus vooral niet om al je vragen aan mij te stellen via de mail of Whatsapp!
Ik ben begonnen met bijles geven in de vierde van het VWO en daarna ben ik er steeds mee doorgegaan. Het is fantastisch om te zien dat met een beetje hulp een ander met zoveel meer plezier een vak kan volgen.
Ik besloot uiteindelijk toch eerst havo af te maken en daarna wel te zien of ik vwo wilde doen.
Na een aantal open dagen te hebben bezocht voor zowel HBO als universitaire studies, ontdekte ik dat mijn passie echt lag bij theoretische natuurkunde, voornamelijk astrofysica (sterrenkunde). Dit was een universitaire studie, wat betekende dat ik na havo toch nog vwo moest afronden. Vol enthousiasme ben ik daarom na havo doorgestroomd naar het vwo, waarna ik begonnen ben aan de bacheloropleiding Sterrenkunde op de RUG.
Ik ben nooit mijn enthousiasme verloren voor de bèta vakken en door mijn passie voor theorie leer ik graag de fijne kneepjes kennen van de stof! Dit in combinatie met mijn ervaring met zowel havo als vwo zorgt ervoor dat ik goed de stof kan uitleggen op allerlei niveaus.
Ik ben zelf van mening dat de bètavakken de mooiste vakken zijn die er bestaan, en dit kun je pas echt goed inzien als je ze goed begrijpt. Daarom geeft het me groot plezier om andere mensen met deze vakken te helpen. Mijn eigen natuurkundeleraar was een grote invloedsfactor in het vormen van deze mening. Ik geef al bijles in de bètavakken sinds mijn zestiende, toen ik in de vijfde zat, destijds aan andere leerlingen op mijn middelbare school. Het bevalt me nog steeds erg goed, en ik doe mijn uiterste best om mijn enthousiasme met anderen te delen.
Tijdens mijn middelbareschooltijd koos ik voor een NT/NG-profiel en omdat ik toen al veel plezier haalde uit leren, ben ik begonnen met het ondersteunen van mijn medeleerlingen, zowel tijdens als buiten de schooluren. Hierdoor heb ik al aardig wat ervaring opgedaan in het geven van bijles.
In september van dit jaar ben ik gestart met de wiskundestudie. Mijn keuze voor deze studie was niet zozeer gebaseerd op een liefde voor cijfers, maar eerder op de fascinatie voor achterliggende structuren en abstractie, gecombineerd met dat de studie aandacht geeft aan argumentatie en redenering.
Naast mijn passie voor studeren, ben ik ook dol op bordspellen. Daarom organiseer ik regelmatig momenten waarop ik met vrienden en medestudenten samenkom om iets leuks te doen. Ook lees ik graag, zowel in het Nederlands als in het Engels. Ik heb bijvoorbeeld net “Wat je van bloed weet” uitgelezen en ben nu bezig met “HEX”
Ik heb VWO afgerond met een NT/NG dubbelprofiel. Voor mij was het altijd al duidelijk dat ik na de middelbare school een bètastudie wilde gaan doen, ik vond de bètavakken op de middelbare school namelijk al met afstand de leukste vakken en ik was van jongs af aan al nieuwsgierig en ik wilde ontdekken hoe de wereld nou precies in elkaar zit.
Ik ben vorig jaar begonnen met de studie werktuigbouwkunde aan de Universiteit Twente, maar ik merkte dat deze studie te weinig nadruk legde op de theoretische kant van de natuurkunde. Daarom heb ik besloten om dit jaar naar groningen te gaan om hier theoretische Natuurkunde te studeren.
Aangezien ik hoge cijfers haalde voor de bètavakken, vroegen klasgenoten mij vaak om stof uit te leggen die ze niet begrepen. Hierdoor heb ik ontdekt hoe leuk ik het vind om mensen te helpen met Natuurkunde, wiskunde en scheikunde en daarom geef ik nu met plezier bijles!
In mijn vrije tijd houd ik ervan om te volleyballen of gezellig met vrienden af te spreken.
Op de middelbare school heb ik altijd al veel interesse gehad in grote vraagstukken over ons heelal en onze plek daarin, wat zeker een grote motivatie voor mij is geweest voor de Beta vakken op de middelbare school, maar ook filosofie. Door mijn goede kennis over de bèta vakken en de motivatie en interesse in grote vraagstukken door filosofie heb ik mijn vrienden altijd kunnen helpen met hun problemen met vakken op de middelbare school, door ze te helpen de stof te begrijpen, maar ook door ze interesse bij te brengen in de bèta vakken en hun waarde.
Omdat ik nog zo dichtbij de stof sta, denk ik dat het makkelijker is om de kennis over te dragen op een manier die voor leerlingen te begrijpen en interessant is.
Ik geef graag bijles en naast dat ik je wil helpen betere cijfers te halen zal ik ook mijn best doen je de stof beter te laten begrijpen. Bètavakken kunnen soms ingewikkeld en abstract lijken maar als je de stof beter snapt dan wordt het een stuk inzichtelijker en vooral ook leuker! Na bijna vijf jaar studie werktuigbouwkunde heb ik heel veel ervaring met de bèta stof opgedaan en zou ik het erg leuk vinden om de kennis die ik heb over te dragen!
Al van jongs af aan heb ik mij geïnteresseerd in de Bètavakken. Dit begon al op de basisschool met ‘proefjes’ doen met mijn opa. Op de middelbare was mijn profielkeuze dan ook snel gemaakt en heb een VWO N&T profiel afgerond op het Bonifatiuscollege in Utrecht, maar ook naast de bètavakken was ik nog breder geïnteresseerd in geschiedenis en filosofie.
De natuurkunde greep mij uiteindelijk het meest en daarom ben ik naar het hoge noorden afgereisd om de wetten van de natuur te ontdekken. De studie bevalt mij tot nu toe erg goed en ik zou graag anderen willen helpen om ook de interessante en vooral ook leuke Beta wereld te leren ontdekken. Omdat de middelbare voor mij niet heel lang geleden is, ligt de stof nog vers in mijn geheugen. Dus kan ik goed meedenken met de leerlingen en de stof op een interessante manier overbrengen.
Hoi, ik ben Robin Kootstra en ik zit nu in mijn tweede jaar van de studie Natuurkunde. Op de middelbare school had ik al liefde voor de bètavakken, en dat is alleen maar gegroeid. Ik hou ervan om alles om me heen te kunnen begrijpen en te kunnen beredeneren waarom dingen gebeuren.
Graag deel ik deze liefde en zou ik het geweldig vinden om de bètavakken een stukje makkelijker te maken voor iemand. Niets is er geweldiger dan wanneer een lastig concept bij iemand eindelijk klikt.
Mijn liefde voor bètavakken is begonnen rond een jaar of vijftien. In die periode had ik net het vmbo afgerond en begon ik serieuzer na te denken over de toekomst en wat ik graag zou willen doen. Ik leerde altijd graag over hoe het universum in elkaar stak, en met dat als uitgangspunt besloot ik natuurkunde te gaan studeren.
Met nieuwe motivatie ben ik zelfstandig aan de slag gegaan met het studeren voor de staatsexamens natuurkunde, wiskunde B, scheikunde en Engels. Met het behalen van deze vakken werd ik toegelaten tot de RUG. Een aantal jaar flink studeren verder, heb ik mijn bachelor natuurkunde behaald, en ben meteen begonnen aan de master Natuurkunde. Tijdens mijn studie ben ik ook actief als TA voor verschillende vakken binnen de natuurkunde en wiskunde.
Over een paar jaar hoop ik binnen een universiteit aan het werk te kunnen als theoretisch natuurkundige en/of professor, maar tot die tijd doe ik mijn best om andere studenten verder op weg te helpen binnen de vakken waar ik passie voor heb.
Hiervoor zat ik op het Hondsrug College in Emmen, waar ik begon op de havo en hierna vwo ging doen, beide met het vakkenpakket N&G en N&T. Aangezien ik al op jonge leeftijd wist dat ik een passie had voor sterrenkunde. Op de middelbare school was ik zeker geen sterleerling maar toen het kwartje eenmaal viel ging het al stukken beter. Door de jaren heen heb ik op de middelbare school mijn klasgenoten en lagere-jaars bijles gegeven in de vakken scheikunde, biologie en natuurkunde. Aangezien ik dit zo leuk vond, heb ik besloten ook nu weer bijles te geven. En hoop ik dat ook voor jou het kwartje zal vallen!
Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in de exacte wetenschappen. Op de middelbare school begon deze liefde echt te bloeien en heb ik mijn diploma havo en vwo in NG/NT gehaald. Wat ik in diezelfde jaren ook ontdekt heb, is hoe leuk ik het vind om les te geven. In de tweede klas begon ik NaSk bijles te geven aan mijn vrienden. Vervolgens heb ik stage gelopen bij een natuurkunde, scheikunde en biologie docent en in de toekomst hoop ik zelf voor de klas te staan.
Door mijn ADHD weet ik goed hoe moeilijk studeren kan zijn. Dit heeft er dan ook voor gezorgd dat ik veel trucjes en leer methodes ken. Met mijn ervaring kunnen wij samen werken naar begrip en hopelijk ook waardering voor het vak.
Bijles bij ons begint met een proefles.
Een proefles is volledig vrijblijvend en kost €10 euro.