Waar wij waarde aan hechten.

Onze missie

Lol op school

Als je de stof leuk vindt, snap je het ook sneller. Ons doel is om het leuk te maken.

Vanuit de basis

Bijles Bèta streeft ernaar om je geen trucjes te leren. We willen dat je het vak leert vanuit de basis.

Albert Einstein

Op gelijke hoogte

Een grapje tussendoor

Je kan alleen iets leren als je je prettig voelt. Omdat wij ook net van de middelbare school komen spreken we dezelfde taal. Er is ruimte voor een grapje, we zorgen voor een prettige sfeer.

De docenten staan centraal

Kwaliteit

Bijles Bèta staat voor kwaliteit. Omdat we onze docenten kritisch selecteren zorgen we dat de lessen goed aansluiten bij je niveau. We kijken naar kennis en naar het vermogen om dingen goed uit te leggen

Eerlijke compensatie

Wie zorgt uiteindelijk voor jouw succes? De docent. Daarom moet de docent daar goed voor worden beloond.

Iedereen studeert aan de universiteit.

Ons slimme team

Max Vos

Student Natuurkunde & Mede oprichter

Ik ben Max Vos, een 21-jarige student uit Rolde. Mijn passie voor bèta vakken begon in de 4de klas havo op het Dr. nassau College Quintus. In dit jaar koos ik voor het profiel Natuur en Techniek. Hierin focus je op vakken als natuurkunde, wiskunde B en scheikunde. Al vrij snel ontdekte ik het gemak waarmee ik de stof begreep.

Toen ik een keuze ging maken voor mijn vervolgopleiding wist ik dat het met bèta vakken te maken moest hebben, het moest technisch zijn. Na wat research kwam ik uit op technische natuurkunde. Alleen wil ik dit graag op de universiteit in Groningen doen, hierdoor had ik niet genoeg aan havo.

In plaats van na mijn havo door te stromen naar vwo besloot ik het anders aan te pakken. Ik kwam erachter dat ik met een hbo-propedeuse en de vakken natuurkunde en wiskunde B op vwo niveau kon beginnen met technische natuurkunde aan de RUG in Groningen. Afgelopen jaar heb ik dit gerealiseerd, ik heb mijn propedeuse in werktuigbouwkunde afgerond aan de Hanze hogeschool in Groningen. Hiernaast heb ik twee staatsexamens gehaald voor natuurkunde en wiskunde B op vwo niveau.

De route die ik genomen heb heeft mij veel verschillende kanten van de bèta vakken laten zien. Hierdoor kan ik de stof uitstekend overbrengen op anderen!

Mathijn Lensen

Student Sterrenkunde & Mede oprichter & Contactperoon

Ik ben Mathijn Lensen, student sterrenkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Ik ben 22 jaar geleden geboren in Rolde waar ik ook op de basisschool heb gezeten. Na de basisschool ben ik met het vmbo begonnen op het Dr. Nassau College vestiging Penta. Al vrij snel bleek dat het vmbo niet het gepaste niveau was en ben ik doorgestroomd naar het Dr. Nassau College vestiging Quintus waar ik de havo heb gevolgd.

Na het derde jaar havo heb ik ondanks het negatieve advies van de school de profielen NT & NG gekozen. Dit is één van mijn beste keuzes ooit geweest en in de jaren die volgden is de interesse in de bèta vakken exponentieel toegenomen.

Na de havo afgerond te hebben besloot ik om verder te gaan met het vwo om meer kennis over de bèta vakken te vergaren. Na het vwo ben ik begonnen met de studies technische natuurkunde en sterrenkunde aan de RUG. Uiteindelijk heb ik besloten verder te gaan met de studie sterrenkunde waar ik mij nu in het derde jaar van bevind.

Naast mijn studie ben ik actief bij de Blaauw Sterrenwacht en aan de RUG als student-assistent en planetarium operator.

Kors Doedens

Student Scheikunde

Hoi, ik ben Kors Doedens, nu 21 jaar oud. Ik studeer momenteel scheikunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Vorig jaar heb ik bouwkunde gestudeerd aan de TU Delft, na een jaar heb ik besloten dat ik deze studie toch niet “bèta” genoeg vond en ben ik overgestapt naar scheikunde.

Op de middelbare school vond ik eigenlijk alle vakken interessant, ook de niet exacte vakken. Ik heb uiteindelijk toch maar besloten om een exact iets te studeren omdat dit mij toch het interessants leek.
Ik geef nu een aantal maanden bijles bij BijlesBeta en dit bevalt me erg goed. Ik vind het het leukst om te zien als leerlingen erachter komen dat ze onverwacht eigenlijk best wel goed zijn in de exacte vakken.

Job Witte

Student Wiskunde

Hoi, mijn naam is Job en ik ben 19 jaar oud. Ik kom uit Deventer en heb daar het gymnasium afgerond op het Etty Hillesum Lyceum.

Op de middelbare school had ik interesse voor alle soorten vakken, niet alleen maar de exacte. Ik heb dan ook gekozen voor een NTNG profiel met verschillende extra vakken zoals Grieks en geschiedenis, maar verder in de bovenbouw werd het voor mij wel duidelijk dat de exacte kant voor mij de beste en interessantste keuze was.

Nu studeer ik wiskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen en dit was voor mij een zeer goede keuze.

Sjoukje de Jong

Student Technische Natuurkunde

Ik ben Sjoukje de Jong, 18 jaar oud en student Technische Natuurkunde aan de RUG. Ik kom uit Tjerkwerd, een klein dorpje in Friesland. Ik ben op het CSG Bogerman in Sneek begonnen met Gymnasium, maar in het eerste jaar bleek al snel dat dat niet voor mij was weggelegd. Toen heb ik gekozen om Technasium te doen wat veel beter bij mij paste. Ik heb afgelopen schooljaar mijn VWO diploma gehaald met het vakkenpakket N&G en N&T waarbij ik mooie cijfers had gehaald voor de bètavakken. Het was voor mij vanzelfsprekend om een bètastudie te kiezen en ik ben erg tevreden met de keuze die ik heb gemaakt.

Koen Vialle

Student Natuurkunde

Ik ben Koen Vialle, ik ben 18 jaar, ik kom uit Veendam en ben tweedejaars Natuurkunde student. Leren ging mij altijd al goed af. Op de basisschool heeft dit ertoe geleid dat ik een klas mocht overslaan. Toen ik na de basisschool begon aan het VWO op de Winkler Prins te Veendam spraken de technische vakken mij altijd al aan. De uitdaging van het oplossen van problemen en het puzzelen ermee kan voor veel plezier zorgen. Maar ik weet ook dat dit gepuzzel erg frustrerend kan zijn wanneer het geen resultaat oplevert.

Dit is één van de redenen dat ik begin VWO 5 besloot om anderen te helpen met puzzelen in de vorm van bijles. Naast het geven van bijles heb ik de laatste jaren geholpen met lesgeven op de lenteschool van de Winkler Prins in de meivakantie. Hier hielp ik in dienst van de school leerlingen die zich voorbereiden op hun eindexamens, voorbereiden op hun toetsweek of toch nog even een inhaalslag moesten maken aan het eind van het schooljaar. Dit helpen van leerlingen in de vorm van bijles heb ik altijd met veel plezier gedaan en zal dit zeker met veel plezier blijven doen.

Mechy Janssen

Student Sterrenkunde

Hoi, ik ben Mechy Janssen. Ik ben 20 jaar en studeer momenteel Astronomy aan de Rijksuniversiteit Groningen. Na een jaartje Engineering gedaan te hebben kwam ik erachter dat ik meer wiskunde en programmeren wilde, waardoor ik uiteindelijk bij Astronomy terecht ben gekomen.
Op de middelbare school was vooral wiskunde mijn favoriete vak, maar ook bij natuurkunde en scheikunde zat ik graag in de les. School ging mij echter ook niet altijd even makkelijk af, aangezien ik vaak grote moeite had met de talen. Hier kon wat extra hulp me vaak verder mee helpen. Ik vind het dan ook super leuk als ik iemand anders kan helpen de bèta vakken beter te begrijpen.

Dagmar Rozendal

Student sterrenkunde

Hoi, ik ben Dagmar Rozendal en ik studeer sterrenkunde hier aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ik ben inmiddels 19 jaar en ik kom uit Dokkum. Daar ben ik ook begonnen met het vwo. In de jaren die volgden werd het mij al gauw duidelijk dat ik “iets met techniek” wilde gaan doen. Tijdens mijn basisschoolperiode haalde ik al van alles uit elkaar om te kijken hoe het allemaal in elkaar stak. En zowaar was de keuze voor Natuur en Techniek met wiskunde D in klas 4 gauw gemaakt. Ondanks mijn passie voor de exacte vakken, ging het me niet altijd gemakkelijk af. Gelukkig is dit me niet in de koude kleren gaan zitten, en ben ik in 2016 met een goede lijst van het vwo afgestudeerd. Na mijn vwo ben ik niet gelijk door gegaan naar de universiteit. Ik heb eerst nog een jaar hbo Elektrotechniek gevolgd. Toen ik erachter kwam dat “iets met techniek” toch iets te letterlijk voor me was, en ik eigenlijk veel meer interesse had in de theorie erachter, kwam de universiteit in beeld. Nu studeer ik met veel plezier Sterrenkunde en heb ik alleen maar profijt gehad van het jaar hbo.

Pim Witte

Student Scheikunde

Hoi, ik ben Pim Witte, een 20-jarige student uit Deventer. Mijn passie voor bètavakken begon voor mij al vrij jong, maar in de vierde klas van het gymnasium op het Etty Hillesum Lyceum werd deze interesse bij mijn profielkeuze snel bevestigd. Ik koos hier voor de profielen Natuur & Techniek én Natuur & Gezondheid. Dit hield in dat ik vakken zou volgen als Scheikunde, Natuurkunde, Wiskunde B en Biologie. Hiernaast volgde ik ook vakken als kunst en Latijn omdat ook deze vakken mijn interesse hadden.

mijn keuze voor een vervolgopleiding werd voor mij wederom duidelijk dat de bètarichting mij het meeste aansprak. Na mijn waslijst met mogelijke studies langs te zijn gegaan kwam ik uit bij Scheikunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Dit is dan ook precies de opleiding die ik momenteel met veel plezier volg.

In mijn ervaring is de eerste reactie die veel mensen hebben op vakken als scheikunde en natuurkunde is: “oh, dat heb ik al heel snel laten vallen; daar snapte ik zo weinig van” of “nee dat is niets voor mij”. Terwijl als je er even over door gaat mensen toch vaak meer interesse hebben en meer kunnen volgen dan ze in eerste instantie misschien dachten. Ik heb mensen helpen altijd al leuk gevonden en mijn passie voor de natuurwetenschappen overbrengen past dan ook goed in mijn straatje.

Jelle van Dalen

Student Biomedische Technologie

Hoi! Ik ben Jelle van Dalen, 18 jaar oud en eerstejaars Biomedische Technologie student. Vanaf mijn eerste schooldag was al duidelijk dat Bèta mij een stuk beter afging dan Alfa en daarom heb ik in de 4e klas van het VWO zonder twijfel N&T en N&G gekozen. Nadat ik vorig jaar mijn VWO diploma haalde in Utrecht, was ik zeker nog niet klaar met alle Bèta vakken. Daarom besloot ik Biomedische Technologie te gaan studeren aan de RUG, een combinatie van al deze mooie vakken, in het mooie Groningen!
Ik ben begonnen met bijles geven toen ik van huis uit de vraag kreeg of ik mijn zusje bijles natuurkunde wilde gaan geven. Hier besloot ik op in te gaan en sindsdien geef ik bijles met veel plezier! Het geeft mij namelijk een enorme kick om een ander een vak niet alleen beter te laten begrijpen, maar vooral ook om een ander het vak leuker te gaan laten vinden!

Tycho Hebels

Student Sterrenkunde

Hey, mijn naam is Tycho Hebels. Ik ben 18 jaar een een student aan de RUG, waar ik de studie sterrekunde volg. Ik heb VWO gedaan met het pakket NT + Kunst/Muziek. Sinds de middelbare school was ik al geïnteresseerd in de ruimte en overwoog ik dit ook te gaan studeren. Het begrijpen van de ingewikkelde natuur- en wiskundige ideeën vond ik echter soms erg lastig, maar na een aantal jaar een motiverende natuurkunde docent te hebben gehad was ik zeker van mijn keuze.

Dit heeft mij ook laten beseffen dat een goede docent een vak veel leuker maakt. Het begrijpen van de basis zorgt ervoor dat je het gehele plaatje van natuur- en wiskunde kunt zien. Daarom geef ik met plezier bijles aan anderen. Je begrijpt het niet alleen beter, maar het wordt hopelijk ook een stuk leuker.

Jelte de Jong

Student Technische Natuurkunde

Mijn naam is Jelte de Jong en volg momenteel de master natuurkunde in Groningen. Ik ben 22 jaar oud en kom uit Leeuwarden. Daar heb ik eerst de HAVO en daarna het VWO afgerond.

Vanaf de vijfde klas is mijn interesse in de exacte vakken gegroeid omdat ik toen les kreeg van een erg enthousiaste docent. Door onder andere de passie die hij uitstraalde heb ik er uiteindelijk voor gekozen om natuurkunde te gaan studeren. Bij dat vak deinzen veel mensen al terug, terwijl het juist zo interessant is! Het proberen te begrijpen van de wereld is namelijk iets wat tot veel vernieuwde ideeën heeft geleid. Ik hoop mijn enthousiasme weer door te geven aan andere mensen door het geven van bijlessen.

Jasmine Kiers

Student Life Science and Technology

Mijn naam is Jasmine Kiers, ik ben 19 jaar oud en zit in mijn tweede jaar van Biomedische wetenschappen. Van kleins af aan ben ik al bezig met waarom dingen werken zoals ze zijn. Dus toen ik een vakkenpakket moest kiezen in de derde klas was het al snel duidelijk dat het een N&T en N&G profiel met Wiskunde D moest zijn. Nadat ik mijn VWO diploma op het Carmelcollege in Emmen had gehaald stond mij een lastige keuze te wachten, want ik was uitgeloot voor Geneeskunde. Dus toen besloot ik Biomedische wetenschappen te gaan studeren, wat uiteindelijk veel beter bij mij bleek te passen. De combinatie van biologie, scheikunde, wiskunde en een beetje natuurkunde vind ik ontzettend interessant.
Ik ben begonnen met bijles geven in de vierde van het VWO en daarna ben ik er steeds mee doorgegaan. Het is fantastisch om te zien dat met een beetje hulp een ander met zoveel meer plezier een vak kan volgen.

David van Duren

Student sterrenkunde

Hey, ik ben David van Duren. Ik ben 20 jaar en studeer sterrenkunde aan de RUG. Vanaf kinds af aan ben ik gefascineerd door de sterrenhemel, en later is mijn interesse alleen maar gegroeid met de bèta wetenschappen.

Ik ben gestart op het Vmbo-t met een Natuurkunde vakkenpakket. Hierna ben ik doorgestroomd naar de Havo met een NT + Wiskunde D pakket. Na het afronden van de Havo, ben ik HBO Bouwkunde gaan doen. Waarmee ik via een propedeuse en aantal VWO certificaten kon doorstromen naar WO Sterrenkunde. Ik heb een vrij ongewoon pad naar sterrenkunde gehad, maar het is allemaal gelukt via de motivatie die mijn leraren mij konden brengen. Motivatie staat op nummer één, en dit wordt voor een groot deel gevormd door de leraar. Hierbij hoop ik mensen te kunnen motiveren en enthousiasmeren voor natuurkunde en wiskunde door mijn bijlessen.

Door de passie en enthousiasme voor de wetenschap die mij vroeger is doorgegeven, hoop ik dit ook te doen voor anderen.

Bijles bij ons begint met een proefles.

Een proefles is volledig vrijblijvend en kost €10 euro.