Waar wij waarde aan hechten.

Onze missie

Lol op school

Als je de stof leuk vindt, snap je het ook sneller. Ons doel is om het leuk te maken.

Vanuit de basis

Bijles Bèta streeft ernaar om je geen trucjes te leren. We willen dat je het vak leert vanuit de basis.

Albert Einstein

Op gelijke hoogte

Een grapje tussendoor

Je kan alleen iets leren als je je prettig voelt. Omdat wij ook net van de middelbare school komen spreken we dezelfde taal. Er is ruimte voor een grapje, we zorgen voor een prettige sfeer.

De docenten staan centraal

Kwaliteit

Bijles Bèta staat voor kwaliteit. Omdat we onze docenten kritisch selecteren zorgen we dat de lessen goed aansluiten bij je niveau. We kijken naar kennis en naar het vermogen om dingen goed uit te leggen

Eerlijke compensatie

Wie zorgt uiteindelijk voor jouw succes? De docent. Daarom moet de docent daar goed voor worden beloond.

Iedereen studeert aan de universiteit.

Ons slimme team

Max Vos

Student Natuurkunde & Mede oprichter

Ik ben Max Vos, een 24-jarige student uit Rolde. Mijn passie voor bèta vakken begon in de 4de klas havo op het Dr. nassau College Quintus. In dit jaar koos ik voor het profiel Natuur en Techniek. Hierin focus je op vakken als natuurkunde, wiskunde B en scheikunde. Al vrij snel ontdekte ik het gemak waarmee ik de stof begreep.

Toen ik een keuze ging maken voor mijn vervolgopleiding wist ik dat het met bèta vakken te maken moest hebben, het moest technisch zijn. Na wat research kwam ik uit op technische natuurkunde. Alleen wil ik dit graag op de universiteit in Groningen doen, hierdoor had ik niet genoeg aan havo.

In plaats van na mijn havo door te stromen naar vwo besloot ik het anders aan te pakken. Ik kwam erachter dat ik met een hbo-propedeuse en de vakken natuurkunde en wiskunde B op vwo niveau kon beginnen met technische natuurkunde aan de RUG in Groningen. Afgelopen jaar heb ik dit gerealiseerd, ik heb mijn propedeuse in werktuigbouwkunde afgerond aan de Hanze hogeschool in Groningen. Hiernaast heb ik twee staatsexamens gehaald voor natuurkunde en wiskunde B op vwo niveau.

De route die ik genomen heb heeft mij veel verschillende kanten van de bèta vakken laten zien. Hierdoor kan ik de stof uitstekend overbrengen op anderen!

Mathijn Lensen

Student Sterrenkunde & Mede oprichter & Contactperoon

Ik ben Mathijn Lensen, student sterrenkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Ik ben 25 jaar geleden geboren in Rolde waar ik ook op de basisschool heb gezeten. Na de basisschool ben ik met het vmbo begonnen op het Dr. Nassau College vestiging Penta. Al vrij snel bleek dat het vmbo niet het gepaste niveau was en ben ik doorgestroomd naar het Dr. Nassau College vestiging Quintus waar ik de havo heb gevolgd.

Na het derde jaar havo heb ik ondanks het negatieve advies van de school de profielen NT & NG gekozen. Dit is één van mijn beste keuzes ooit geweest en in de jaren die volgden is de interesse in de bèta vakken exponentieel toegenomen.

Na de havo afgerond te hebben besloot ik om verder te gaan met het vwo om meer kennis over de bèta vakken te vergaren. Na het vwo ben ik begonnen met de studies technische natuurkunde en sterrenkunde aan de RUG. Uiteindelijk heb ik besloten verder te gaan met de studie sterrenkunde waar ik mij nu in het derde jaar van bevind.

Naast mijn studie ben ik actief bij de Blaauw Sterrenwacht en aan de RUG als student-assistent en planetarium operator.

Kors Doedens

Student Scheikunde

Hoi, ik ben Kors Doedens, nu 23 jaar oud. Ik studeer momenteel scheikunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Vorig jaar heb ik bouwkunde gestudeerd aan de TU Delft, na een jaar heb ik besloten dat ik deze studie toch niet “bèta” genoeg vond en ben ik overgestapt naar scheikunde.

Op de middelbare school vond ik eigenlijk alle vakken interessant, ook de niet exacte vakken. Ik heb uiteindelijk toch maar besloten om een exact iets te studeren omdat dit mij toch het interessants leek.
Ik geef nu een aantal maanden bijles bij BijlesBeta en dit bevalt me erg goed. Ik vind het het leukst om te zien als leerlingen erachter komen dat ze onverwacht eigenlijk best wel goed zijn in de exacte vakken.

Job Witte

Student Wiskunde

Hoi, mijn naam is Job en ik ben 21 jaar oud. Ik kom uit Deventer en heb daar het gymnasium afgerond op het Etty Hillesum Lyceum.

Op de middelbare school had ik interesse voor alle soorten vakken, niet alleen maar de exacte. Ik heb dan ook gekozen voor een NTNG profiel met verschillende extra vakken zoals Grieks en geschiedenis, maar verder in de bovenbouw werd het voor mij wel duidelijk dat de exacte kant voor mij de beste en interessantste keuze was.

Nu studeer ik wiskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen en dit was voor mij een zeer goede keuze.

Roderik Schipper González

Student Sterrekunde

Ik ben Roderik Schipper González, 22 jaar en ik studeer sterrenkunde aan de RUG. Ik ben opgegroeid in Wageningen, waar ik op de R.S.G. Pantarijn zat. Van jongs af aan was ik al bezig met bèta. Boeken over het heelal, atomen, de aarde, van alles werd me laten zien en ik kreeg er niet genoeg van. Op de middelbare kon dit veel meer tot zijn uiting komen natuurlijk. Ik heb heel wat plezier beleefd aan de bètavakken in de onderbouw, dus ging ik daar ook mee verder in de bovenbouw met een NT-profiel. Er was geen twijfel bij mij dat ik in deze soort richtingen verder wilde. Alleen wat ik precies wilde doen, wist ik niet. Mijn studiekeuze heb ik heel lang laten liggen omdat ik veel twijfelde tussen sterrenkunde en scheikunde. De cijfers voor beide vakken waren goed maar uiteindelijk ben ik toch bij sterrenkunde beland. Het is een wat dromerige studie, zodra je door de wiskunde heen bent, wat meer bij mij paste, dacht ik. Ik doe het nog steeds met veel plezier en ik wil ook de master sterrenkunde gaan doen, dus ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

De vrij hoge cijfers die ik haalde en het feit dat ikzelf ook graag mensen hielp, zorgden ervoor dat ik vaak mijn vrienden hielp met hun huiswerk. Ik heb ook dingen uitgelegd aan mensen in mijn lessen die ik helemaal niet zo goed kende. Iedereen was meer of minder ver met de vakken en de personen waren ook heel verschillend. Daarom heb ik vanaf heel wat verschillende plekken mijn kennis moeten delen. Met die ervaring hoop ik de stof goed over te brengen.

Jelle van Dalen

Student Biomedische Technologie

Hoi! Ik ben Jelle van Dalen, 20 jaar oud en eerstejaars Biomedische Technologie student. Vanaf mijn eerste schooldag was al duidelijk dat Bèta mij een stuk beter afging dan Alfa en daarom heb ik in de 4e klas van het VWO zonder twijfel N&T en N&G gekozen. Nadat ik vorig jaar mijn VWO diploma haalde in Utrecht, was ik zeker nog niet klaar met alle Bèta vakken. Daarom besloot ik Biomedische Technologie te gaan studeren aan de RUG, een combinatie van al deze mooie vakken, in het mooie Groningen!
Ik ben begonnen met bijles geven toen ik van huis uit de vraag kreeg of ik mijn zusje bijles natuurkunde wilde gaan geven. Hier besloot ik op in te gaan en sindsdien geef ik bijles met veel plezier! Het geeft mij namelijk een enorme kick om een ander een vak niet alleen beter te laten begrijpen, maar vooral ook om een ander het vak leuker te gaan laten vinden!

Tycho Hebels

Student Sterrenkunde

Hey, mijn naam is Tycho Hebels. Ik ben 20 jaar een een student aan de RUG, waar ik de studie sterrekunde volg. Ik heb VWO gedaan met het pakket NT + Kunst/Muziek. Sinds de middelbare school was ik al geïnteresseerd in de ruimte en overwoog ik dit ook te gaan studeren. Het begrijpen van de ingewikkelde natuur- en wiskundige ideeën vond ik echter soms erg lastig, maar na een aantal jaar een motiverende natuurkunde docent te hebben gehad was ik zeker van mijn keuze.

Dit heeft mij ook laten beseffen dat een goede docent een vak veel leuker maakt. Het begrijpen van de basis zorgt ervoor dat je het gehele plaatje van natuur- en wiskunde kunt zien. Daarom geef ik met plezier bijles aan anderen. Je begrijpt het niet alleen beter, maar het wordt hopelijk ook een stuk leuker.

Jelte de Jong

Student Technische Natuurkunde

Mijn naam is Jelte de Jong en volg momenteel de master natuurkunde in Groningen. Ik ben 24 jaar oud en kom uit Leeuwarden. Daar heb ik eerst de HAVO en daarna het VWO afgerond.

Vanaf de vijfde klas is mijn interesse in de exacte vakken gegroeid omdat ik toen les kreeg van een erg enthousiaste docent. Door onder andere de passie die hij uitstraalde heb ik er uiteindelijk voor gekozen om natuurkunde te gaan studeren. Bij dat vak deinzen veel mensen al terug, terwijl het juist zo interessant is! Het proberen te begrijpen van de wereld is namelijk iets wat tot veel vernieuwde ideeën heeft geleid. Ik hoop mijn enthousiasme weer door te geven aan andere mensen door het geven van bijlessen.

Jasmine Kiers

Student Life Science and Technology

Mijn naam is Jasmine Kiers, ik ben 21 jaar oud en zit in mijn tweede jaar van Biomedische wetenschappen. Van kleins af aan ben ik al bezig met waarom dingen werken zoals ze zijn. Dus toen ik een vakkenpakket moest kiezen in de derde klas was het al snel duidelijk dat het een N&T en N&G profiel met Wiskunde D moest zijn. Nadat ik mijn VWO diploma op het Carmelcollege in Emmen had gehaald stond mij een lastige keuze te wachten, want ik was uitgeloot voor Geneeskunde. Dus toen besloot ik Biomedische wetenschappen te gaan studeren, wat uiteindelijk veel beter bij mij bleek te passen. De combinatie van biologie, scheikunde, wiskunde en een beetje natuurkunde vind ik ontzettend interessant.
Ik ben begonnen met bijles geven in de vierde van het VWO en daarna ben ik er steeds mee doorgegaan. Het is fantastisch om te zien dat met een beetje hulp een ander met zoveel meer plezier een vak kan volgen.

Rutger Talens

Student Sterrenkunde

Mijn naam is Rutger Talens en ik ben een 20-jarige student uit Delfzijl. Ik heb eerst havo gedaan op het Rudolph Pabus Cleveringa Lyceum en ik neigde daar al sinds het begin naar de bèta kant. Mijn profielkeuze voor de bovenbouw werd dan ook Natuur & Techniek, waar het draait om natuurkunde, wiskunde B en scheikunde. In havo 4 ontdekte ik pas echt hoe goed deze vakken mij lagen – ¬zo erg zelfs dat ik halverwege het jaar de kans kreeg om over te stappen naar het vwo.
Ik besloot uiteindelijk toch eerst havo af te maken en daarna wel te zien of ik vwo wilde doen.

Na een aantal open dagen te hebben bezocht voor zowel HBO als universitaire studies, ontdekte ik dat mijn passie echt lag bij theoretische natuurkunde, voornamelijk astrofysica (sterrenkunde). Dit was een universitaire studie, wat betekende dat ik na havo toch nog vwo moest afronden. Vol enthousiasme ben ik daarom na havo doorgestroomd naar het vwo, waarna ik begonnen ben aan de bacheloropleiding Sterrenkunde op de RUG.

Ik ben nooit mijn enthousiasme verloren voor de bèta vakken en door mijn passie voor theorie leer ik graag de fijne kneepjes kennen van de stof! Dit in combinatie met mijn ervaring met zowel havo als vwo zorgt ervoor dat ik goed de stof kan uitleggen op allerlei niveaus.

Sabine van den Brom

Student Sterrenkunde

Hoi!! Ik ben Sabine van den Brom en ik ben 19 jaar. Ik studeer sterrenkunde aan de RUG in Groningen. Ik wist al vanaf mijn 15de dat ik sterrenkunde wilde studeren en dat is sindsdien nooit veranderd. De reden dat ik graag sterrenkunde wilde studeren is omdat ik wist dat het te maken had met de meest uitdagende en daarom ook de leukste vakken: de bèta vakken!

Ik ben altijd eigenlijk al goed geweest in rekenen op de basisschool en wiskunde op de middelbare school. Ik zat vroeger op het Corlaer College in Nijkerk en toen ik daar een vakkenpakket moest kiezen in de derde klas besloot ik natuurlijk voor wiskunde B en D te gaan. Daarnaast koos ik natuurlijk ook voor natuurkunde en scheikunde waar ik bij mijn opleiding nog erg veel aan heb (gehad).

Ik merkte dat voor andere mensen op school bijvoorbeeld wiskunde niet zo makkelijk was als voor mij en daarom hielp ik vaak mijn klasgenootjes. Ik merkte toen echt dat ik het leuk vind om mensen te helpen met bèta vakken. Ten slotte is leren begrijpen wat iemand wel of niet begrijpt iets wat ik erg goed kan. Ik vind dat het belangrijkste bij een opdracht of concept uitleggen aan iemand. Ik denk dat dat een van mijn sterkste punten is!

Bijles bij ons begint met een proefles.

Een proefles is volledig vrijblijvend en kost €10 euro.