
Waar wij waarde aan hechten.
Onze missie
Als je de stof leuk vindt, snap je het ook sneller. Ons doel is om het leuk te maken.
Vanuit de basis
Bijles Bèta streeft ernaar om je geen trucjes te leren. We willen dat je het vak leert vanuit de basis.
Albert Einstein

Op gelijke hoogte
Een grapje tussendoor
Je kan alleen iets leren als je je prettig voelt. Omdat wij ook net van de middelbare school komen spreken we dezelfde taal. Er is ruimte voor een grapje, we zorgen voor een prettige sfeer.
De docenten staan centraal
Kwaliteit
Bijles Bèta staat voor kwaliteit. Omdat we onze docenten kritisch selecteren zorgen we dat de lessen goed aansluiten bij je niveau. We kijken naar kennis en naar het vermogen om dingen goed uit te leggen
Eerlijke compensatie
Wie zorgt uiteindelijk voor jouw succes? De docent. Daarom moet de docent daar goed voor worden beloond.

Iedereen studeert aan de universiteit.
Ons slimme team

Toen ik een keuze ging maken voor mijn vervolgopleiding wist ik dat het met bèta vakken te maken moest hebben, het moest technisch zijn. Na wat research kwam ik uit op technische natuurkunde. Alleen wil ik dit graag op de universiteit in Groningen doen, hierdoor had ik niet genoeg aan havo.
In plaats van na mijn havo door te stromen naar vwo besloot ik het anders aan te pakken. Ik kwam erachter dat ik met een hbo-propedeuse en de vakken natuurkunde en wiskunde B op vwo niveau kon beginnen met technische natuurkunde aan de RUG in Groningen. Afgelopen jaar heb ik dit gerealiseerd, ik heb mijn propedeuse in werktuigbouwkunde afgerond aan de Hanze hogeschool in Groningen. Hiernaast heb ik twee staatsexamens gehaald voor natuurkunde en wiskunde B op vwo niveau.
De route die ik genomen heb heeft mij veel verschillende kanten van de bèta vakken laten zien. Hierdoor kan ik de stof uitstekend overbrengen op anderen!

Ik ben 22 jaar geleden geboren in Rolde waar ik ook op de basisschool heb gezeten. Na de basisschool ben ik met het vmbo begonnen op het Dr. Nassau College vestiging Penta. Al vrij snel bleek dat het vmbo niet het gepaste niveau was en ben ik doorgestroomd naar het Dr. Nassau College vestiging Quintus waar ik de havo heb gevolgd.
Na het derde jaar havo heb ik ondanks het negatieve advies van de school de profielen NT & NG gekozen. Dit is één van mijn beste keuzes ooit geweest en in de jaren die volgden is de interesse in de bèta vakken exponentieel toegenomen.
Na de havo afgerond te hebben besloot ik om verder te gaan met het vwo om meer kennis over de bèta vakken te vergaren. Na het vwo ben ik begonnen met de studies technische natuurkunde en sterrenkunde aan de RUG. Uiteindelijk heb ik besloten verder te gaan met de studie sterrenkunde waar ik mij nu in het derde jaar van bevind.
Naast mijn studie ben ik actief bij de Blaauw Sterrenwacht en aan de RUG als student-assistent en planetarium operator.

Op de middelbare school vond ik eigenlijk alle vakken interessant, ook de niet exacte vakken. Ik heb uiteindelijk toch maar besloten om een exact iets te studeren omdat dit mij toch het interessants leek.
Ik geef nu een aantal maanden bijles bij BijlesBeta en dit bevalt me erg goed. Ik vind het het leukst om te zien als leerlingen erachter komen dat ze onverwacht eigenlijk best wel goed zijn in de exacte vakken.

Op de middelbare school had ik interesse voor alle soorten vakken, niet alleen maar de exacte. Ik heb dan ook gekozen voor een NTNG profiel met verschillende extra vakken zoals Grieks en geschiedenis, maar verder in de bovenbouw werd het voor mij wel duidelijk dat de exacte kant voor mij de beste en interessantste keuze was.
Nu studeer ik wiskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen en dit was voor mij een zeer goede keuze.


Dit is één van de redenen dat ik begin VWO 5 besloot om anderen te helpen met puzzelen in de vorm van bijles. Naast het geven van bijles heb ik de laatste jaren geholpen met lesgeven op de lenteschool van de Winkler Prins in de meivakantie. Hier hielp ik in dienst van de school leerlingen die zich voorbereiden op hun eindexamens, voorbereiden op hun toetsweek of toch nog even een inhaalslag moesten maken aan het eind van het schooljaar. Dit helpen van leerlingen in de vorm van bijles heb ik altijd met veel plezier gedaan en zal dit zeker met veel plezier blijven doen.

Op de middelbare school was vooral wiskunde mijn favoriete vak, maar ook bij natuurkunde en scheikunde zat ik graag in de les. School ging mij echter ook niet altijd even makkelijk af, aangezien ik vaak grote moeite had met de talen. Hier kon wat extra hulp me vaak verder mee helpen. Ik vind het dan ook super leuk als ik iemand anders kan helpen de bèta vakken beter te begrijpen.


mijn keuze voor een vervolgopleiding werd voor mij wederom duidelijk dat de bètarichting mij het meeste aansprak. Na mijn waslijst met mogelijke studies langs te zijn gegaan kwam ik uit bij Scheikunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Dit is dan ook precies de opleiding die ik momenteel met veel plezier volg.
In mijn ervaring is de eerste reactie die veel mensen hebben op vakken als scheikunde en natuurkunde is: “oh, dat heb ik al heel snel laten vallen; daar snapte ik zo weinig van” of “nee dat is niets voor mij”. Terwijl als je er even over door gaat mensen toch vaak meer interesse hebben en meer kunnen volgen dan ze in eerste instantie misschien dachten. Ik heb mensen helpen altijd al leuk gevonden en mijn passie voor de natuurwetenschappen overbrengen past dan ook goed in mijn straatje.

Ik ben begonnen met bijles geven toen ik van huis uit de vraag kreeg of ik mijn zusje bijles natuurkunde wilde gaan geven. Hier besloot ik op in te gaan en sindsdien geef ik bijles met veel plezier! Het geeft mij namelijk een enorme kick om een ander een vak niet alleen beter te laten begrijpen, maar vooral ook om een ander het vak leuker te gaan laten vinden!

Dit heeft mij ook laten beseffen dat een goede docent een vak veel leuker maakt. Het begrijpen van de basis zorgt ervoor dat je het gehele plaatje van natuur- en wiskunde kunt zien. Daarom geef ik met plezier bijles aan anderen. Je begrijpt het niet alleen beter, maar het wordt hopelijk ook een stuk leuker.

Vanaf de vijfde klas is mijn interesse in de exacte vakken gegroeid omdat ik toen les kreeg van een erg enthousiaste docent. Door onder andere de passie die hij uitstraalde heb ik er uiteindelijk voor gekozen om natuurkunde te gaan studeren. Bij dat vak deinzen veel mensen al terug, terwijl het juist zo interessant is! Het proberen te begrijpen van de wereld is namelijk iets wat tot veel vernieuwde ideeën heeft geleid. Ik hoop mijn enthousiasme weer door te geven aan andere mensen door het geven van bijlessen.

Ik ben begonnen met bijles geven in de vierde van het VWO en daarna ben ik er steeds mee doorgegaan. Het is fantastisch om te zien dat met een beetje hulp een ander met zoveel meer plezier een vak kan volgen.

Ik ben gestart op het Vmbo-t met een Natuurkunde vakkenpakket. Hierna ben ik doorgestroomd naar de Havo met een NT + Wiskunde D pakket. Na het afronden van de Havo, ben ik HBO Bouwkunde gaan doen. Waarmee ik via een propedeuse en aantal VWO certificaten kon doorstromen naar WO Sterrenkunde. Ik heb een vrij ongewoon pad naar sterrenkunde gehad, maar het is allemaal gelukt via de motivatie die mijn leraren mij konden brengen. Motivatie staat op nummer één, en dit wordt voor een groot deel gevormd door de leraar. Hierbij hoop ik mensen te kunnen motiveren en enthousiasmeren voor natuurkunde en wiskunde door mijn bijlessen.
Door de passie en enthousiasme voor de wetenschap die mij vroeger is doorgegeven, hoop ik dit ook te doen voor anderen.
Bijles bij ons begint met een proefles.
Een proefles is volledig vrijblijvend en kost €10 euro.