Waar wij waarde aan hechten.
Onze missie
Als je de stof leuk vindt, snap je het ook sneller. Ons doel is om het leuk te maken.
Vanuit de basis
Bijles Bèta streeft ernaar om je geen trucjes te leren. We willen dat je het vak leert vanuit de basis.
Albert Einstein
“De meest fundamentele ideeën van de wetenschap zijn in wezen eenvoudig.”
Op gelijke hoogte
Een grapje tussendoor
Je kan alleen iets leren als je je prettig voelt. Omdat wij ook net van de middelbare school komen spreken we dezelfde taal. Er is ruimte voor een grapje, we zorgen voor een prettige sfeer.
De docenten staan centraal
Kwaliteit
Bijles Bèta staat voor kwaliteit. Omdat we onze docenten kritisch selecteren zorgen we dat de lessen goed aansluiten bij je niveau. We kijken naar kennis en naar het vermogen om dingen goed uit te leggen
Eerlijke compensatie
Wie zorgt uiteindelijk voor jouw succes? De docent. Daarom moet de docent daar goed voor worden beloond.
Iedereen studeert aan de universiteit.
Ons slimme team
Toen ik een keuze ging maken voor mijn vervolgopleiding wist ik dat het met bèta vakken te maken moest hebben, het moest technisch zijn. Na wat research kwam ik uit op technische natuurkunde. Alleen wil ik dit graag op de universiteit in Groningen doen, hierdoor had ik niet genoeg aan havo.
In plaats van na mijn havo door te stromen naar vwo besloot ik het anders aan te pakken. Ik kwam erachter dat ik met een hbo-propedeuse en de vakken natuurkunde en wiskunde B op vwo niveau kon beginnen met technische natuurkunde aan de RUG in Groningen. Afgelopen jaar heb ik dit gerealiseerd, ik heb mijn propedeuse in werktuigbouwkunde afgerond aan de Hanze hogeschool in Groningen. Hiernaast heb ik twee staatsexamens gehaald voor natuurkunde en wiskunde B op vwo niveau.
De route die ik genomen heb heeft mij veel verschillende kanten van de bèta vakken laten zien. Hierdoor kan ik de stof uitstekend overbrengen op anderen!
Ik ben 25 jaar geleden geboren in Rolde waar ik ook op de basisschool heb gezeten. Na de basisschool ben ik met het vmbo begonnen op het Dr. Nassau College vestiging Penta. Al vrij snel bleek dat het vmbo niet het gepaste niveau was en ben ik doorgestroomd naar het Dr. Nassau College vestiging Quintus waar ik de havo heb gevolgd.
Na het derde jaar havo heb ik ondanks het negatieve advies van de school de profielen NT & NG gekozen. Dit is één van mijn beste keuzes ooit geweest en in de jaren die volgden is de interesse in de bèta vakken exponentieel toegenomen.
Na de havo afgerond te hebben besloot ik om verder te gaan met het vwo om meer kennis over de bèta vakken te vergaren. Na het vwo ben ik begonnen met de studies technische natuurkunde en sterrenkunde aan de RUG. Uiteindelijk heb ik besloten verder te gaan met de studie sterrenkunde waar ik mij nu in het derde jaar van bevind.
Naast mijn studie ben ik actief bij de Blaauw Sterrenwacht en aan de RUG als student-assistent en planetarium operator.
Op de middelbare school vond ik eigenlijk alle vakken interessant, ook de niet exacte vakken. Ik heb uiteindelijk toch maar besloten om een exact iets te studeren omdat dit mij toch het interessants leek.
Ik geef nu een aantal maanden bijles bij BijlesBeta en dit bevalt me erg goed. Ik vind het het leukst om te zien als leerlingen erachter komen dat ze onverwacht eigenlijk best wel goed zijn in de exacte vakken.
Op de middelbare school had ik interesse voor alle soorten vakken, niet alleen maar de exacte. Ik heb dan ook gekozen voor een NTNG profiel met verschillende extra vakken zoals Grieks en geschiedenis, maar verder in de bovenbouw werd het voor mij wel duidelijk dat de exacte kant voor mij de beste en interessantste keuze was.
Nu studeer ik wiskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen en dit was voor mij een zeer goede keuze.
De vrij hoge cijfers die ik haalde en het feit dat ikzelf ook graag mensen hielp, zorgden ervoor dat ik vaak mijn vrienden hielp met hun huiswerk. Ik heb ook dingen uitgelegd aan mensen in mijn lessen die ik helemaal niet zo goed kende. Iedereen was meer of minder ver met de vakken en de personen waren ook heel verschillend. Daarom heb ik vanaf heel wat verschillende plekken mijn kennis moeten delen. Met die ervaring hoop ik de stof goed over te brengen.
Ik ben begonnen met bijles geven toen ik van huis uit de vraag kreeg of ik mijn zusje bijles natuurkunde wilde gaan geven. Hier besloot ik op in te gaan en sindsdien geef ik bijles met veel plezier! Het geeft mij namelijk een enorme kick om een ander een vak niet alleen beter te laten begrijpen, maar vooral ook om een ander het vak leuker te gaan laten vinden! Ondertussen geef ik nu alweer bijna drie jaar bijles bij Bijles Bèta en sinds kort ben ik daarnaast ook actief als contactpersoon. Mocht je dus contact hebben met ons bedrijf via whatsapp of mail dan heb je vanaf nu contact met mij. Schroom vooral niet om al je vragen te stellen!
Dit heeft mij ook laten beseffen dat een goede docent een vak veel leuker maakt. Het begrijpen van de basis zorgt ervoor dat je het gehele plaatje van natuur- en wiskunde kunt zien. Daarom geef ik met plezier bijles aan anderen. Je begrijpt het niet alleen beter, maar het wordt hopelijk ook een stuk leuker.
Vanaf de vijfde klas is mijn interesse in de exacte vakken gegroeid omdat ik toen les kreeg van een erg enthousiaste docent. Door onder andere de passie die hij uitstraalde heb ik er uiteindelijk voor gekozen om natuurkunde te gaan studeren. Bij dat vak deinzen veel mensen al terug, terwijl het juist zo interessant is! Het proberen te begrijpen van de wereld is namelijk iets wat tot veel vernieuwde ideeën heeft geleid. Ik hoop mijn enthousiasme weer door te geven aan andere mensen door het geven van bijlessen.
Ik ben begonnen met bijles geven in de vierde van het VWO en daarna ben ik er steeds mee doorgegaan. Het is fantastisch om te zien dat met een beetje hulp een ander met zoveel meer plezier een vak kan volgen.
Ik besloot uiteindelijk toch eerst havo af te maken en daarna wel te zien of ik vwo wilde doen.
Na een aantal open dagen te hebben bezocht voor zowel HBO als universitaire studies, ontdekte ik dat mijn passie echt lag bij theoretische natuurkunde, voornamelijk astrofysica (sterrenkunde). Dit was een universitaire studie, wat betekende dat ik na havo toch nog vwo moest afronden. Vol enthousiasme ben ik daarom na havo doorgestroomd naar het vwo, waarna ik begonnen ben aan de bacheloropleiding Sterrenkunde op de RUG.
Ik ben nooit mijn enthousiasme verloren voor de bèta vakken en door mijn passie voor theorie leer ik graag de fijne kneepjes kennen van de stof! Dit in combinatie met mijn ervaring met zowel havo als vwo zorgt ervoor dat ik goed de stof kan uitleggen op allerlei niveaus.
Vanaf jonge leeftijd ben ik gefascineerd door alles om heen. Ik stelde talloze vragen, misschien wel net wat te veel. Ik ben nieuwsgierig en ik heb altijd genoten van exacte vakken. Hoe werkt alles?
Op de middelbare had ik had het nooit zo op cijfers, ik wilde het gewoon goed begrijpen. Ironisch genoeg bracht me dat juist goede cijfers. Biologie, scheikunde, natuurkunde, wiskunde; het boeide mij enorm. Ik was vooral geïnteresseerd in die laatste twee. Sterrenkunde was dan ook de perfecte keuze; met behulp van wiskunde het heelal beter leren te begrijpen.
Op de universiteit heb ik echt leren uitleggen. Tijdens werkcolleges helpt het me altijd om samen tot een antwoord te komen. Hier begon mijn liefde voor het versimpelen van concepten, om stapje voor stapje naar een compleet begrip te komen. Ik verheug me erop om mijn kennis aan jullie over te brengen. Ik heb er zin in.
Ik ben zelf van mening dat de bètavakken de mooiste vakken zijn die er bestaan, en dit kun je pas echt goed inzien als je ze goed begrijpt. Daarom geeft het me groot plezier om andere mensen met deze vakken te helpen. Mijn eigen natuurkundeleraar was een grote invloedsfactor in het vormen van deze mening. Ik geef al bijles in de bètavakken sinds mijn zestiende, toen ik in de vijfde zat, destijds aan andere leerlingen op mijn middelbare school. Het bevalt me nog steeds erg goed, en ik doe mijn uiterste best om mijn enthousiasme met anderen te delen.
Op de middelbare vond ik bètavakken altijd al heel leuk. Voornamelijk Wiskunde B en Scheikunde. In mijn studie heb ik ook veel vakken waarin je logisch en wiskundig moet denken, daarom past Artificial Intelligence ook goed bij mij.
Omdat ik nog maar net studeer, is de middelbare school en de stof daarvan nog niet zo lang geleden. Zo kan ik het makkelijker uitleggen en overbrengen. Ook op de middelbare school vond ik het altijd leuk om mijn vrienden te helpen met moeilijke opdrachten. Hopelijk tot snel!
Tijdens mijn middelbareschooltijd koos ik voor een NT/NG-profiel en omdat ik toen al veel plezier haalde uit leren, ben ik begonnen met het ondersteunen van mijn medeleerlingen, zowel tijdens als buiten de schooluren. Hierdoor heb ik al aardig wat ervaring opgedaan in het geven van bijles.
In september van dit jaar ben ik gestart met de wiskundestudie. Mijn keuze voor deze studie was niet zozeer gebaseerd op een liefde voor cijfers, maar eerder op de fascinatie voor achterliggende structuren en abstractie, gecombineerd met dat de studie aandacht geeft aan argumentatie en redenering.
Naast mijn passie voor studeren, ben ik ook dol op bordspellen. Daarom organiseer ik regelmatig momenten waarop ik met vrienden en medestudenten samenkom om iets leuks te doen. Ook lees ik graag, zowel in het Nederlands als in het Engels. Ik heb bijvoorbeeld net “Wat je van bloed weet” uitgelezen en ben nu bezig met “HEX”
Ik heb VWO afgerond met een NT/NG dubbelprofiel. Voor mij was het altijd al duidelijk dat ik na de middelbare school een bètastudie wilde gaan doen, ik vond de bètavakken op de middelbare school namelijk al met afstand de leukste vakken en ik was van jongs af aan al nieuwsgierig en ik wilde ontdekken hoe de wereld nou precies in elkaar zit.
Ik ben vorig jaar begonnen met de studie werktuigbouwkunde aan de Universiteit Twente, maar ik merkte dat deze studie te weinig nadruk legde op de theoretische kant van de natuurkunde. Daarom heb ik besloten om dit jaar naar groningen te gaan om hier theoretische Natuurkunde te studeren.
Aangezien ik hoge cijfers haalde voor de bètavakken, vroegen klasgenoten mij vaak om stof uit te leggen die ze niet begrepen. Hierdoor heb ik ontdekt hoe leuk ik het vind om mensen te helpen met Natuurkunde, wiskunde en scheikunde en daarom geef ik nu met plezier bijles!
In mijn vrije tijd houd ik ervan om te volleyballen of gezellig met vrienden af te spreken.
Op de middelbare school heb ik altijd al veel interesse gehad in grote vraagstukken over ons heelal en onze plek daarin, wat zeker een grote motivatie voor mij is geweest voor de Beta vakken op de middelbare school, maar ook filosofie. Door mijn goede kennis over de bèta vakken en de motivatie en interesse in grote vraagstukken door filosofie heb ik mijn vrienden altijd kunnen helpen met hun problemen met vakken op de middelbare school, door ze te helpen de stof te begrijpen, maar ook door ze interesse bij te brengen in de bèta vakken en hun waarde.
Omdat ik nog zo dichtbij de stof sta, denk ik dat het makkelijker is om de kennis over te dragen op een manier die voor leerlingen te begrijpen en interessant is.
Ik geef graag bijles en naast dat ik je wil helpen betere cijfers te halen zal ik ook mijn best doen je de stof beter te laten begrijpen. Bètavakken kunnen soms ingewikkeld en abstract lijken maar als je de stof beter snapt dan wordt het een stuk inzichtelijker en vooral ook leuker! Na bijna vijf jaar studie werktuigbouwkunde heb ik heel veel ervaring met de bèta stof opgedaan en zou ik het erg leuk vinden om de kennis die ik heb over te dragen!
Al van jongs af aan heb ik mij geïnteresseerd in de Bètavakken. Dit begon al op de basisschool met ‘proefjes’ doen met mijn opa. Op de middelbare was mijn profielkeuze dan ook snel gemaakt en heb een VWO N&T profiel afgerond op het Bonifatiuscollege in Utrecht, maar ook naast de bètavakken was ik nog breder geïnteresseerd in geschiedenis en filosofie.
De natuurkunde greep mij uiteindelijk het meest en daarom ben ik naar het hoge noorden afgereisd om de wetten van de natuur te ontdekken. De studie bevalt mij tot nu toe erg goed en ik zou graag anderen willen helpen om ook de interessante en vooral ook leuke Beta wereld te leren ontdekken. Omdat de middelbare voor mij niet heel lang geleden is, ligt de stof nog vers in mijn geheugen. Dus kan ik goed meedenken met de leerlingen en de stof op een interessante manier overbrengen.
Hoi, ik ben Robin Kootstra en ik zit nu in mijn tweede jaar van de studie Natuurkunde. Op de middelbare school had ik al liefde voor de bètavakken, en dat is alleen maar gegroeid. Ik hou ervan om alles om me heen te kunnen begrijpen en te kunnen beredeneren waarom dingen gebeuren.
Graag deel ik deze liefde en zou ik het geweldig vinden om de bètavakken een stukje makkelijker te maken voor iemand. Niets is er geweldiger dan wanneer een lastig concept bij iemand eindelijk klikt.
Bijles bij ons begint met een proefles.
Een proefles is volledig vrijblijvend en kost €10 euro.